Obiektywy fotograficzne możemy kategoryzować na podstawie kilku zmiennych. Najpopularniejszy podział to stałoogniskowe i zmiennoogniskowe. Czym się różnią?
BLOG
Często po wysłaniu wyceny logo do klienta spotykam się z podanymi wyrażeniami: „Jak za znaczek można zapłacić kilka tysięcy? Przecież ktoś inny może to wykonać za 50 zł” „Żaden początkujący biznes nie może sobie pozwolić na taki wydatek”, „Co za problem coś narysować i dodać tekst?”, „Sam zrobiłbym to w 10 minut”.
Czy zastanawiałeś się kiedyś, co to jest logo? Jak wygląda proces jego powstawania? Skąd taka rozbieżność cen?
Przede wszystkim logo to nie tylko „znaczek”. To wizerunek Twojej firmy i kluczowy element budowania wiarygodnego biznesu. Choć stworzenie może wydawać się proste i szybkie, to w rzeczywistości wymaga wielu godzin pracy.
Jak wygląda proces tworzenia logo?
Pierwszy krok to wypełnienie formularza przez klienta, w którym znajdują się pytania o markę, oferowane produkty lub usługi, a także kwestie estetyczne. Brief pozwala na bliższe poznanie firmy oraz uporządkowanie wszystkich informacji. Kolejny krok to poszukiwanie inspiracji – tworzenie moodboardu oraz analiza konkurecji. Następnie przechodzę do przeniesienia swoich pomysłów na kartkę. Tak – zaczynam od szkiców. Dopiero później logo trafia do wersji cyfrowej.
Gdy już mam propozycje warte pokazania klientowi, przygotowuję prezentacje z odpowiednio dopasowanymi kolorami. Jednak to nie koniec pracy. W końcowym etapie wprowadzam poprawki, tak aby klient był w pełni usatysfakcjonowany.
Cena zawiera cały proces tworzenia, który jak widać jest złożony i wieloetapowy, umiejętności, koszty utrzymania firmy oraz oprogramowania. Dla Ciebie jest to jednorazowy koszt. Logo wykonane przez profesjonalistę, będzie pracować przez lata.
Decydując się na logo za przysłowiowe 50 zł z pewnością otrzymasz gotowy szablon lub grafikę z generatorów. Czy chciałabyś znaleźć w internecie inną firmę, która używa identycznego logo? Czy decydując się na projekt w tej cenie, otrzymasz pliki wektorowe i rastrowe oraz różne wersje kolorystyczne (CMYK, RGB, Pantone)? Czy w cenie jest księga znaku? A może za parę miesięcy, gdy Twoja marka będzie popularna okaże się, że logo to plagiat?
BLOG
Obiektywy fotograficzne możemy kategoryzować na podstawie kilku zmiennych. Najpopularniejszy podział to stałoogniskowe i zmiennoogniskowe. Czym się różnią?
Często po wysłaniu wyceny logo do klienta spotykam się z podanymi wyrażeniami: „Jak za znaczek można zapłacić kilka tysięcy? Przecież…